Sıkıntılı bir süreç yaşayan Türkiye’de geleceğe umutla bakmamızı sağlayan gelişmelere de yer vermemiz gerekiyor. Yüzümüzü güldüren, içimizi ferahlatan, çocuklarımızın ya da torunlarımızın yaşayacağı yıllara yayılacak yeniliklere kafa yoran gençlerimiz var çok şükür.

Bugün köşemize konuk alacağımız kişi, liseyi Üsküdar Amerikan, üniversiteyi Cornell, MBA eğitimini ise Yale’de alan 32 yaşındaki bir genç. Zekasıyla fark yaratıyor…

Türkiye’nin ilk uzun metrajlı 3D animasyon filmi olan ‘Evliya Çelebi’nin de yapımcısı olarak dikkatleri üzerinde toplayan gururumuz, ODTÜ ve Bilgi Üniversitesi tarafından “Yılın Girişimcisi” ödüllerini alan ender gençlerden.

Özetle iyi bir isimle karşı karşıyayız…

2010 yılında Peak Games’i kurarak başladığı kariyerinde teknoloji alanında Lidyana, Bera Grup ve Supermassive gibi birçok girişime imza attı. Eski rekortmen milli yüzücü olan girişimcimiz, şu an Lidyana.com’un da CEO’su.

Türkiye Girişimcilik Vakfı kurucu Yönetim Kurulu üyesi, Endeavour girimcisi, SosyalBen Yönetim Kurulu üyesi. Bu genç kardeşimizin 3 girişimi daha önce Wired UK dergisi tarafından “Avrupa’nın En Gözde Girişimleri” listesine de seçildi.

Her yerinden zeka fışkıran girişimcimizin adı Hakan Baş.

Aldığımız bilgiye göre Baş, biri tamamlanmış iki yeni projesiyle dünyada ses getireceğe benziyor. Geleceğin sektörü olarak gördüğü yeni alan elektronik-spor… Bu alanda 1 yıl önce girişimde bulunan ve Türkiye’nin rüya takımını kuran Baş, ayrıca çok yakında kurduğu yeni bir sohbet programını da tanıtmaya hazırlanıyor.

Groop’ isimli bu yeni program için Hindistan’da ‘whatsapp’ın yazılımını hazırlayan ekiple birlikte çalışıyorlar. Yazılımın son ayrıntılarına bakılıyor şu aralar. Gruplar içinde sohbet yapmayı sağlayacak programın tutacağını sanıyorum.

Geçen yıl canlı en çok izlenen müsabakalar arasında birinci sırada Amerika’daki SuperBall, ikinci sırada ise Türk takımının da turnuvalarına katıldığı League of Legend’ın olduğu belirtiliyor. Bu final dünyada Arjantin-Almanya Dünya Kupası finalinden daha çok izlenmiş. İnanılmaz bir rakamdan söz ediyoruz…

Bir araştırmaya göre; 15-25 yaş arasındaki gençler için bu oyunlar çok önemli. Türkiye’nin turnuvaya katılan takımının adı SuperMassive. Bu oyunlar oynanırken cihazlar açılıyor, binlerce makineden takımların karşılaşmaları canlı izleniyor. Gençliğin yeni eğlence ve yarışma noktası, gördüğünüz gibi internet… Ya da elektronik ortam…

Yine yapılan bir araştırmaya göre; iki yıl sonra dünya çapında e-spor oyuncu sayısı 165 milyon kişiyi bulacak.

Kısaca e-spor takımları, konvansiyonel spor takımları gibi sponsorluk, reklam, kar paylaşımı gibi çok sayıda farklı kanaldan gelir yaratıyor.

Hakan Baş ve ekibinin geleceğe yönelik işlere ve projelere imza atarken düşünecekleri tek şey para olabilir. Doğru yönlenmelerini sağlamak ise Türk Devleti’ne düşer. Özel sektörün el atacağı alanların biri olarak ortaya çıkan internet ortamı, olanca hızıyla çevremizi kuşatıyor.

Milli yazılım olarak üzerinde çalışılan Pardus, artık daha fazla gecikmemeli.

Ekonomik verilerimizin insanımızı rahatlatan değerlere yükselebilmesi için sadece tekstilden, konfeksiyondan, makineden, tarımdan, kısaca emek-yoğun sektörlerden bahsedemeyiz.

‘Alın teri mi akıl teri mi’ diye sorma zamanı değil.

Zeki gençleri bulalım ve geleceğimizi kuralım…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir